W dniu 22 lipca br. odbyły się kolejne dwa spotkania warsztatowe związane z opracowaniem diagnozy dla Strategii Smart City Miasta.
W pierwszym spotkaniu dotyczącym sfery gospodarczej uczestniczyli kolejni przedstawiciele przedsiębiorców i reprezentanci środowisk zrzeszających przedsiębiorców. Tematyka spotkania dotyczyła potencjału innowacyjnego miasta, współpracy w sferze gospodarczej, metod i narzędzi kreowania zmian i rozwoju innowacyjnej gospodarki. W trakcie warsztatu szukano odpowiedzi na m.in. na pytania:
- Czy Kołobrzeg to miasto innowacyjne w sferze gospodarczej?
- Jakie są główne bariery w rozwoju innowacyjności?
- Jaki jest faktycznie potencjał współpracy w sferze gospodarczej w Kołobrzegu?
- Jakie bariery dostrzegamy w obecnej oraz przyszłej współpracy przedsiębiorców i sfery publicznej?
- Czy w mieście przedsiębiorcy osiągają korzyści ze współpracy z nauką i jak taką współpracę rozwijać?
- Jakie jest faktycznie zapotrzebowanie na innowacje w mieście i czy lokalne podmioty są w stanie na nie odpowiedzieć?
Drugie spotkanie z przedstawicielami instytucji publicznych oraz organizacji pozarządowych dotyczyło sfery społecznej – przemysłów czasu wolnego, warunków życia, kapitału ludzkiego miasta oraz kwestii partycypacji społecznej. W trakcie warsztatu szukano odpowiedzi na m.in. na pytania:
- Czy Kołobrzeg to dobre miejsce do życia? Co poza miejscami pracy oferuje swoim mieszkańcom?
- Jaką rolę w życiu przeciętnego mieszkańca Kołobrzegu pełni funkcja turystyczna i uzdrowiskowa miasta? Czy jest to atut miasta czy może ma swoje złe strony w kontekście dostępności do usług?
- Czy Kołobrzeg to dobre miejsce do życia dla młodych?
- Jakie problemy społeczne będą kluczowe w najbliższej dekadzie dla systemu polityki społecznej w mieście?
- Czy mieszkańcy miasta są aktywni społecznie a sposób działania miasta przyczynia się do tej aktywności?